Kattelin tässä aamulla laskupinoa, ja huokailin epätoivosena. Jätin pinkan odottamaan parempaa hetkeä, ja nyt lenkin ja pihatöiden jälkeen se tuntu sopivan kuvioihin niin aloin käymään läpi maksettavia. En voi kun käydä ostamassa itselleni kukkia ja suklaata, koska olin jättänyt itselleni iloisen viestin vakuutusmaksun ja visalaskun yhteyteen: nää on maksettu. Todella iloinen yllätys! Suloinen unohdus. Voi kun voisi unohtaa noin vaan parit muutkin asiat.

Homejutun vastapuoli on edeleen sitä mieltä, että he ovat täysin syyttömiä. No kaikkihan me syyttömiä ollaan. Ihan aikuisten oikeesti, tosissaan olisivat voineet kertoa, että ovat jättäneet lahot korjaamatta ja olisivat myös voineet kertoa, että eivät halua sovintoa. Hehän eivät edes nähneet hometta käydessään, kaikki muut noin 15 tarkastajaa ja muuta työmiestä ja ikkunanmittaajaa ovat nähneet. Joten kuka on hullu? Käräjäoikeuden ekaan istuntoon on aika varattu.

Palomies on pysynyt hiljaa, joten mä menetin mun virtuuaalipoikiksen. Ex ei ole edelleenkään toimittanut edes niitä kuvia, jotenka sitten niitä kait haetaan oikeuden päätöksellä, siellä ku on myös nämä remontti- ja homekuvat. No sitten haetaan. Rakennusmestari ei suostu korjaamaan piirustuksia edelleenkään ja sekin pitää varmaan päättää siellä oikeudessa, että ne tosiaan tarvitaan. Ja ettei vaan olisi liian helppoa, niin sattu vielä eräs asia. Mä myin hevoseni loimia huudossa ja yks nainen huusi itselleen loimen. No maksua ei kuulunut ajallaan, niin ilmoitin, että loimi lähtee uusiin huutoihin. Sitten meni neljä, viis päivää ja rahat tulikin tilille. No hän halusi tulla hakemaan loimen ja kertoi, että tulee kahden viikon sisällä. Meni kaksi kuukautta ja ketää ei näkynyt, eikä mitään kuulunut ja mä ilmotin, että nyt lähti matkahuoltoon loimi. Ja kuinka ollakkaan se ei käynytkään tälle tyypille. Hän ei suostunut sitä hakemaan, eikä lunastamaan, vaan vaati saada rahat takaisin. Luonnollisesti, koska loimi oli lähetetty, se oikein käynyt päinsä vaan ilmotin, että hakee nyt sen loimensa sieltä matkahuollosta. Ei. Loimi palautu mulle ja ilmotin sitten, että eiköhän nää kaupat nyt ollu tässä, niin huomasin, et oli laittanut postia, haluaa ensisijaisesti hakea loimen, tai rahat takasin, on tehny musta rikosilmotuksen. Ainut vaan, ettei se urpo suostu laittamaan tilinumeroaankaan. Että näin. Tässäpä sitten odottelen, että poliisista soittelevat, jos ne vaikka antais sen saakelin tilinumeron. Tai sit mä joudun vankilaan 41 euron kauppojen takia. Jeps,  yhden päivän ilmanen valtion ylläpito suurrikolliselle.

Mä vaan mietin,että mikä on todennäkösyys, että tapaan jäljellä olevan elämäni aikana enää yhtään järkevää ihmistä. Jos näitä voi edes ihmisiksi sanoa. Ihmisyyden erotus eläimestä on kuulemma se, että erottaa oikean ja väärän. 

Ihmiset on moraalittomia ja oikeudentajuttomia peräaukkoja, ja mikäli tästä kaikesta selviän, menettämättä omaisuuttani, taloani, terveyttäni ja järkeäni, harkitsen hyvinhyvinhyvinerittäintodella varovaisesti ja tarkasti kenen kanssa olen ikinä tekemisissä jatkossa. Toki ne jotka on paikkansa lunastaneet, saavat sen jatkossakin pitää. Sinänsähän mulla ei ole hätää, töissä alkaa asiat ja kuviot selvitä, munapääexään en tarvi ottaa yhteyttä, onneksi pääsin eroon jo nyt, talo on mun ja koirat ja kissat mua tuskin jättää, tai kusettaa, tai käy vieraissa tai vetää rahat välistä tai valehtelee tai on ihmisiä. Tämän itsestään selvyyden selvittämiseen mulla on menny 37 vuotta, ja sitten vaan kohti parempia aikoja. From my ass.