DSC_3214.jpgOn täällä kylillä näköjään hullumpia kun minä.

Oltiin tänään tuolla joella uimassa koirain kanssa. Siellä on sillan kupeessa sellainen pieni veneenlaskupaikka, jossa on loiva mukava ranta ja siellä ei ruuhkaksi ole väkeä ikinä. Toisekseen ne harvat ketkä siellä on ollu, on aina lähtenyt tai kohteliaasti päästänyt meidät rantaan, koska onhan se niin, ettei koirien kanssa sais missään juur olla, eikä näkyä, eikä kuulua. Tai riippuu koirasta, Noppalaisen kanssa saa ihan eri vapaudet yhteiskunnassa, kun näitten huomattavasti viisaampien ja käytökseltään kohteliaampien isojen koirien kanssa.

Koiralaiset kävi uimassa ja pyörimässä kalanraadossa ja sitten taas uimassa ja taisin itsekkin siellä seisoskella, oli mukavaa. Vanhalle Nellu-muorille parasta liikuntaa. Uintien jälkeen käytiin vähän jalottelemassa siellä sillalla, ja Nellu väänsi tortun sillan kaiteen viereen heinikkoon. Hetki siinä pyörittiin, haukuttiin yks ohikulkeva villakoira ja pari autoa, laitettiin muutama keppi paloiksi. Pakkailin koiria autoon, kun joku naikkonen käveli harava kädessä siihen laskupaikalle ja sinkautti ne Nellun paskapökäleet mun auton tuulilasiin. Melko hämmentävä hetki mun elämässä, laitoin koirat loppuun siinä ja keräsin kakat paperilla ja lähin kattoon mistä se muija siihin tipahti. Joen vieressä on talopahanen, ja sinne se lyllersi. Minä perään kun naton ohjus, ja kun kyselin, että mitähän niinkun vittuu sillä liikkuu päässä, oli tää daami sillä kannalla, että se pusikko sillan vieressä on hänen piha. Tien reunasta noin 20 senttiä. Pihasta juoksi myös kolme koiraa kauheella konsertilla, eivät järin ystävällisiltä näyttänyt, mutta ei kiinnikkään käyneet. Seisoin siis yleisellä tiellä. No joo akan mielestä oli perusteltua heittää paskat lasiin,koska mun koira teki ne yleisellä tiellä, taajaman ulkopuolelella puskaan. Ja koska mulla oli ne samat jätökset edelleen kädessä, niin nakkasin ne takasi siihen tielle. Ja arvatkaa mitä sitten tapahtu? Se ämmä poimi ne pökäleet siitä ja alko heittelee mua niillä! Onneksi mäkin olen vähän toisella jalalla tullut tälle vuosituhannelle ja kuvasin koko episodin. Käyttäydyin itse varsin mallikkaasti, enkä rikkonut tällä kertaa mitään lakiakaan. Hirveen hyvä heittökäsi sillä oli, koska jokainen heitto osui, että jossain muualla noilla heitoilla olisi voinut voittaa jonkun nallen esimerkiksi.

Sit se muija meni pihaansa. Tieltä on pihaan useampi kymmentä metriä, eli sen elämäntehtävä on varmaan kyylätä tietä. Arviolta mua nuorempi "ihminen".

Hyppäsin autoon ja sattumalta sen naapuri tuli siihen, se ties kertoa, että aika tavanomaista käytöstä naiselta. Pitää myös koiriaan vapaana niin, että ne juoksee siellä toisten pihoilla ja pelottelee ihmisiä. Huhu kertoo, että käyneet jonkun päällekkin. Uskon kyllä,koska ne tuli kaikkea muuta kun tervehtimään iloisesti. Voisi sanoa, että jos ei olisi ollut jo kikkareet kädessä, niin ne olisi ollu omissa housuissa. On riidoissa siis aika usean kanssa. Varmaan ihan hyvä elämä.

Asiasta on tehty rikosilmoitus.

 

Mä kerään koirien jätökset aina, jos ne tulee nurtsille, tielle tai sellaiseen paikkaan, että siihen voisi joku astua, tai sitä voisi joku maistaa. En kerää ojista, en puskista, enkä mettästä. Mulla on aina pussit mukana, etenkin taajamassa sattuu usein niin, että tien vieressä on jo jonkun piha-alue ja en mä haluaisi ainakaan, että mun mökin eteen joku jättää läjiä. Näin muutamat koiran omistajat tekee, ja olen mäkin niille käynyt asiasta sanomassa, tarjonnut jopa pussin. Usein asia on ymmärretty ja siitä selvitty ilman, että kenellekään on tullut pahaa mieltä. Toisinaan törmään näihin juntteihin, jotka päästää portille ja postilaatikolle koiransa paskalle ja nostelee jalkaansa. Se on huonoa käytöstä ja tositosi säälittävää toimintaa. Hyvää lauantaita kaikille ja onneksi oli saunapäivä, oli kakkaa hiuksissa.