Ei siis kotiloa.  Jo on kylällä ollu hiljasta! Kaikki kiusanhenget lämmittelee kait käsiään uuninkylkeä vasten.

Toista se on meillä, nimittäin koirille vedetään toppapuvut päälle ja lähdetään lenkille niinku pakkasta ei oliskaan. :)) Ainut vaan että jotakuinkin pissa jäätyy ennenkun se on koskettanut maata ja toisekseen räkä jäätyy naamalle niinkun olisi 4-vuotias, eikä osais itse niistää. Mutta koska kaikki kylän juoruilijat ja naapurikiusaajat on joko jäätyneet jonnekkin kyttäysasentoon tai visusti kodeissaan, niin se ei haittaa vaikka vähän nenä vuotaiskin.

Vanha pappara, niksu, sai uuden punaisen veden, tuulen ja kait ydinlaskeumatkin kestävän hienon hihallisen takin (eikä se vaikuta yhtään nololta). Ja suurta ihmetystä nyt herättää se, miksi mä puen mun koiralle vaatteita. Noh, ensinnäkin, koska olen hiukan höperö. Toiseksi, miksi en pukisi vanhalle, nivelrikkoselle 12 vee kaverilleni, jos se voi vartin pitempään olla pihalla. Kolmanneksi -30 astetta ON kylmä, oli vaatetta tai ei.

Pitäähän niistä pitää huolta, pitäähän nekin meistä huolta. Varsinki Nellu. Ja sitä paitsi, kun ei meillä maalaisilla nyt muutakaan tekemistä ole kun lunta ei sada ja maa on jäässä ja kaikki on jäässä. Niin me puetaan koiria ajankuluksi :) Ja sitten me leivotaan. Yleensä tarkottaa sitä, että jos kysyn siltä mun mieheltä että leivotaanko (=siivotaanko, menäänkö lenkille, pestäänkö pyykkiä tmv.), niin lopputulos on se, että itse huomaan yksin tekeväni ja kaikki muut on kadonnu jonnekki.

Yks päivä sitten kävikin niin, että tää mun ukkeli ihan ehdotti, että jos hän leipos pullia. Yksin leipoisi. Ja mikäs sitä estelemään, tosin ensin piti sitoutua yksin tekemään ja tekemisen jälkeen yksin siivoamaan. Mun tehtävä oli katsoa ettei mitään järjetöntä tapahdu. Taikinaohje otettiin pussin kyljestä ja puolitetiin, siihen asti meni hyvin, kunnes kananmuna piti puolittaa.. ja toivon salaa, että se oli vitsi kun ehdotti, että jos keittäis sen munan niin sen saisi puolitetua. Selvittiin kuitenkin ilman munan keittoa. Tuli niistä pullia, sanohan tuo mun keittiönihmeeni että parempiakin joskun maistellut. No oli ne omatekosia, ja yritystä riitti! Ja mä siivosin.

Eli siskot, suotta taistelette vastaan. Kotinne on valtakuntanne, jonka siivoatte itse, oli sotkut kenen tahansa. Se on se hinta. (Jonka ilolla maksan nuristen)